Informatie over het bestellen, betalen, beschikbaarheid en verzending

Op deze pagina treft u alle informatie aangaande het bestellen & betalen via onze website, de verzending van uw bestelling binnen Nederland, Europa en daarbuiten.

Daarnaast ook informatie over verwachte levertijden, de beschikbaarheid van artikelen, de tarieven voor verzending en hoe  deelleveringen door ons worden afgehandeld. 

Door op het   symbool te klikken, vouwt ieder onderwerp uit.

Heeft u vragen naar aanleiding van deze onderwerpen?
Bel ons op 055 521 22 70 of stuur ons gerust een e-mail.


Werking van onze website | Account aanmaken

Heeft u reeds een account bij ons? Dan kunt u direct inloggen.

Hoe staat het met mijn backorders die voor 23 september 2021 besteld zijn? Ik kom ze namelijk niet meer tegen...

Omdat onze website draait op geheel nieuwe software is het helaas niet mogelijk gebleken het oude platform qua bestelhistorie te migreren in onze nieuwe omgeving.
Echter kunt u via de volgende link nog steeds de ‘oude’ omgeving bereiken en uw account in zien.
Alle backorders zijn uiteraard bij ons bekend en worden gewoon geleverd zodra deze binnen zijn bij ons.

Heeft u nog geen account?
Dan kunt u deze hier aanmaken >>

Wist u dat u ook kunt afrekenen als gast!

Echter raden wij u aan een account aan te maken. Dit omdat bij een volgende gelegenheid makkelijker voor u is omdat u niet steeds opnieuw uw NAW gegevens hoeft in te vullen. Daarnaast blijft uw bestelhistorie ook bewaard en kunt u dat ten aller tijden raadplegen. Eén van de voordelen; bonnetjes bewaren, om items te retourneren, behoren dan ook tot de verleden tijd.

Snel vinden wat u zoekt!

Eén van de verbeteringen op onze nieuwe website is dat u vanaf nu gebruik kunt maken van filterfuncties binnen de categorieën. Zo kunt u snel vinden wat u zoekt. Uiteraard kunt u ook aan de hand van de bij u bekende artikelnummers het zoekveld gebruiken.

Koffie cornerWij hebben voor nu ieder artikel (35000 items) waarbij het relevant is unieke waardes meegegeven met als doel u het online winkelen zo aangenaam mogelijk te maken. Uiteraard zijn wij nog steeds bezig alle artikelen verder te voorzien van onder andere deze essentiële informatie!

Naast dat er nog steeds door ons achter de schermen gewerkt wordt aan het verbeteren en optimaliseren van de vindbaarheid van onze producten alsmede ook ieder artikel te voorzien van een afbeelding, helpt natuurlijk ook onze nieuwe categorie structuur om sneller te kunnen vinden waar u naar op zoek bent! Het lange scrollen door de bijna eindeloze lijsten met fabrikanten behoort gelukkig dus tot het verleden. Daarnaast is het ook nog steeds mogelijk om per merk alle artikelen terug te vinden.

Op onze nieuwe website hebben de High-End Scenery shop & Loods 39 afdeling eigen categorieën gekregen. 
Speciaal voor de fijnproevers van de mooiste scenery en High-end modelbouw.

Veel gestelde vragen

- Wie wij zijn
- Bestellen, beschikbaarheid & verzending
- Veilige betaling
- Reparatie, onderhoud & ombouw
- Workshops
- Modeltrein TV
- Onze agenda
- Onze voorwaarden
- Premium Custom Weathering


Bestellen

De weergave van de producten in de online shop is geen juridisch bindend aanbod, maar een uitnodiging om een bestelling te plaatsen. Tenzij anders aangegeven, zijn alle aanbiedingen geldig "zolang de voorraad strekt". Alle prijzen zijn inclusief BTW en fouten voorbehouden.

Door te klikken op de knop "bevestig uw order" in de laatste stap van de bestelprocedure doet u voor de goederen in de winkelwagen een bindende bestelling. De koopovereenkomst komt tot stand wanneer Bentink Modelspoor uw bestelling accepteert door middel van een orderbevestiging per e-mail, onmiddellijk na ontvangst van uw bestelling. Indien er een bestelling wordt geplaatst van een artikel waarvan de omschrijving en/of prijs niet juist is, zullen wij u dit via email of telefonisch contact bekend maken. Zowel u als Bentink Modelspoor houden in dat geval het recht om de bestelling te weigeren. Bentink Modelspoor houdt in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van uw bestelling op te schorten.


Betaling

Bij het afhalen van uw bestelling in de winkel kunt u contant, met VVV en/of cadeaubon of met PIN betalen. Bij het niet afhalen in de winkel dient de betaling te geschieden door overschrijving of via Sisow by Buckaroo iDEAL.

Voor betaling vanuit het buitenland bieden wij u ook de mogelijkheid te betalen via PayPal. Voor binnen Nederland is deze optie niet beschikbaar en verzoeken wij u vriendelijk te betalen via overschrijving of Sisow by Buckaroo iDEAL. 

Eigendomsvoorbehoud

Alle geleverde goederen blijven ons eigendom totdat alle vorderingen op de klant zijn voldaan.
Lees onze ''Algemene voorwaarden'' voor meer informatie.

Veilig winkelen en betalen, wel zo prettig!

Bij het inloggen en bij het plaatsen van een bestelling komt u in een beveiligde omgeving terecht via een SSL-verbinding. Dit kunt u controleren in het webadresbalk van uw browser; hier staat dan aan het begin van het webadres ‘https://’ in plaats van het gebruikelijke ‘https://’. De beveiligde omgeving geeft u de zekerheid dat niemand anders uw persoonlijke gegevens kan bekijken.


Verzending binnen Nederland

Goed om te weten! U kunt uw bestelling ook afhalen bij ons in de winkel. De verzendkosten vervallen dan in uw winkelwagen tijdens het bestelproces.

Bestellingen boven de € 75,00 worden gratis bezorgd binnen Nederland met uitzondering van ons BM Connects modulebak systeem. Het verzenden van uw bestelling geschiedt via DHL en de verzendkosten zijn voor onze rekening.

Voor de verzendkosten binnen Nederland brengen wij een bijdrage van € 5,99 per zending in rekening. Dit geldt zowel voor pakket- als briefpost en wordt altijd door ons aangetekend en verzekerd verstuurd.

Met enige regelmaat ontvangen wij de vraag waarom wij briefpost niet alleen voorzien van 2 postzegels en daardoor het goedkopere briefposttarief hanteren. Wij begrijpen deze vraag zeer zeker echter is de reden waarom wij tot aangetekende en traceerbare briefpost zijn overgegaan als volgt; 

Inmiddels hebben wij meerdere ervaringen gehad dat briefpost tegenwoordig een langere overkomstduur kan hebben en zelfs helaas ook situaties waarbij de gefrankeerde envelop niet aan kwam op de plaats van bestemming. Met als gevolg dat buiten onze macht om wij verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor vermissing en dus opnieuw een zending dienen gereed te maken. De inhoudswaarde van een simpele envelop met bijvoorbeeld onderdelen kan immers behoorlijk snel oplopen. Des te vervelender is het als deze vertraging oploopt en u en wij dat niet kunnen traceren waar het blijft en hoelang het nog onderweg is.

Indien u de verzendkosten van € 5,99 ondanks de hierboven benoemde beweegredenen te hoog vindt, kunt u dat uiteraard aan ons kenbaar maken. Wij hanteren dan het standaard tarief van € 2,99.

Belangrijk hierbij is dat bij eventuele vermissing wij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de hieruit voortvloeiende kosten. Daarbij doelen wij op het opnieuw bestellen van de artikelen en het opnieuw opsturen van de zending. Deze extra kosten zijn voor de ontvanger zijn eigen rekening.


Verzending buiten Nederland

Het verzenden van uw bestelling naar het buitenland geschiedt via DHL en in één levering.

Leveringen binnen Europa

Hieronder treft u de tarieven die wij per land binnen Europa hanteren per zending. Mocht het voor u toch wenselijk zijn eerder over het aanwezige deel van uw bestelling te willen beschikken, geeft u dat dan gerust aan. Wij vragen u dan om een extra bijdrage in de verzendkosten volgens het geldende tarief van het land van bestemming.  

Bestemming:Tarief:
België, Duitsland, Luxemburg€ 9,99
Groot-Brittannië, Italië, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije, Tsjechië€ 14,99
Ierland, Portugal, Slovenië, Spanje€ 19,99
Denemarken, Frankrijk, Zweden€ 24,99

Levering buiten Europa

Een levering buiten Europa is natuurlijk geen probleem. De verzendkosten variëren echter sterk en daarom kunt u vrijblijvend een aanvraag bij ons neerleggen voor het land naar uw keuze. Een ruime schatting van de verzendkosten durven wij alvast wel te maken. Dit zal liggen tussen de € 30,00 en € 60,00.


Levertijden

Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat uw bestelling zo snel mogelijk wordt afgeleverd. Met een assortiment van meer dan 35.000 items kunnen wij alleen de meest populaire artikelen op voorraad houden. Alle andere items bestellen wij bij onze leveranciers na ontvangst van een klantenbestelling.

De reguliere levertijd voor goederen die in voorraad zijn, is 1-3 werkdagen. Wij versturen van dinsdag tot en met vrijdag postorders met DHL. Indien u op vrijdagmiddag na 14.00 uur besteld loopt uw bestelling, indien in voorraad, de dinsdag daarop mee met het eerstvolgende afhaalmoment.

Voor goederen die besteld moeten worden bij de fabrikant bedraagt de reguliere levertijd ca. 5-10 werkdagen. Deze levertijden gelden voor leveringen in Nederland en West-Europa. Voor andere landen kunnen levertijden sterk variëren als gevolg van geldende douanevoorschriften.


Hoe nauwkeurig zijn onze levertijden?

Wij geven voor elk item algemene informatie over de beschikbaarheid en levertijden. Op onze website kunt u precies per artikel de beschikbaarheid zien, of een item in voorraad is, of op bestelling voor u besteld kan worden, of dat het een noviteit betreft.

Het is voor ons helaas niet mogelijk om voor ieder artikel specifiek een exacte levertijd te noemen, zeker niet voor artikelen die wij niet uit voorraad kunnen leveren.

Uiteraard kunnen wij wel bij onze leveranciers vrijblijvend voor u navragen wat de verwachte levertijd zal bedragen van een bepaald model of artikel wat momenteel niet bij ons in voorraad is.

Daarbij komt het in onze branche voor dat fabrikanten bij bijvoorbeeld het annonceren van nieuwe modellen een verwachte levertijd afgeven die mogelijk later bijgesteld kan worden. Het kan voorkomen dat een aangekondigde noviteit niet de door de fabrikant gestelde minimale bestelhoeveelheid tijdig gehaald heeft. Dit kan leiden dat het nieuw aangekondigde model vertraging oploopt tot dat het minimale voorverkochte aantal behaald is en de fabrikant over kan gaan tot de definitieve productie. De fabrikanten spelen tegenwoordig steeds meer op safe.

Ook kunnen tijdens het zeer complexe ontwikkelingsproces van een modeltrein bijvoorbeeld een technisch manco ontdekt worden. Hoe fijn is het dan om te weten dat dit tijdig verholpen wordt maar dit kan resulteren tot een langere levertijd dan eerder is aangekondigd. Het belangrijkste is dat u uiteindelijk uit kunt zien naar een accuraat model.


Beschikbaarheid van onze producten 

Het dwergsein als beschikbaarheid indicator is te vinden op de product detail pagina en in uw winkelwagen.

Verklaring beschikbaarheid

Verklaring van de beschikbaarheid iconen.

Als het groene dwergsein brandt, betekent dat het desbetreffende artikel direct uit voorraad leverbaar is.

Groen/geel = Direct leverbaar maar met beperkte voorraad

Als het groen/gele dwergsein brandt, betekent dat het desbetreffende artikel direct uit voorraad leverbaar is, echter is de voorraad laag.

Tip! Mocht u naar de winkel komen voor een specifiek artikel, raden wij u aan alvorens u de trein, bus, auto of de fiets pakt ons te bellen op 055 521 22 70 zodat wij dit artikel voor u reserveren. Het kan namelijk voorkomen dat terwijl u onderweg bent een andere klant u net voor is geweest. 

Verklaring beschikbaarheid

Verklaring van de beschikbaarheid iconen.

Backorder of levering op bestelling

Als het oranje licht brandt, betekent dat het desbetreffende artikel niet in voorraad is. Uiteraard kunt u dit artikel wel bij ons bestellen en zullen wij zo snel mogelijk uw bestelling aan de desbetreffende fabrikant doorgeven.

Indien het artikel getoond wordt met het blauwe noviteit label, betekent dat het desbetreffende artikel nieuw aangekondigd is door de fabrikant. Wij bieden u de mogelijkheid deze noviteit alvast te bestellen. De verwachte leverdatum, indien al bekend, staat bij het artikel vermeld.


Deelleveringen

Indien u een bestelling bij ons heeft geplaatst van minimaal € 75,00 versturen wij deze in één portvrije zending. Mocht de samenstelling van uw bestelling slechts ten dele in voorraad zijn, verzamelen wij alles totdat uw bestelling compleet is en gaan wij over tot portvrije verzending.

U kunt de beschikbaarheid, zoals hierboven uitgelegd, gemakkelijk overzien in uw winkelwagen. 
Houdt u er alstublieft rekening mee dat uw bestelling indien niet alles direct leverbaar is mogelijk vertraging op kan lopen. Maar wij denken graag met u mee...

Mochten wij alternatieven kunnen leveren voor de niet aanwezig items van uw bestelling dan denken wij graag met u mee en zullen u dit vrijblijvend voorstellen. Bijvoorbeeld; u heeft verschillende potjes verf besteld waarvan op dit moment niet alles aanwezig blijkt te zijn. Wij zullen dan kijken of er mogelijk equivalenten beschikbaar zijn. Dit om zo snel mogelijk uw bestelling bij u te kunnen afleveren en u aan de slag kunt gaan.

Indien er geen equivalenten beschikbaar zijn en het voor u toch wenselijk is eerder over het bij ons aanwezige deel van uw bestelling te willen beschikken, geeft u dat dan gerust aan. Wij vragen u dan om een extra bijdrage van € 5,99 voor de verzending met DHL binnen Nederland.

Voorbeeld: Uw bestelling opgesplits in 2 zendingenVoorbeeld: Uw bestelling portvrij in één zending
winkelwagen-beschikbaarheid-deel.jpg

Voorbeeld; U besteld voor € 75,00.
Slechts € 30,00 aan goederen is direct leverbaar en wenst dit al te ontvangen.
Wij brengen € 5,99 extra in rekening voor deze eerste deellevering. Hiervoor ontvangt u van ons een aparte iDEAL betaallink via onze betaalprovider Sisow by Buckaroo.

Het restant van uw bestelling met de waarde van € 45,00 wordt zodra deze compleet is alsnog door ons portvrij geleverd.

Bestellingen vanaf € 150,00

Plaatst u een bestelling met een minimale waarde van € 150,00 en waarvan de samenstelling ten dele in voorraad is. Indien u dat wenst kunnen wij deze bestelling opsplitsen en direct hetgeen in voorraad is portvrij naar u toesturen. Het restant van uw bestelling sturen wij u eveneens portvrij toe zodra deze compleet bij ons binnen is. Kortom bij een minimale besteding van € 150,00 heeft u recht op twee portvrije leveringen.

Passeert uw bestelling een minimale waarde van € 225,00 en is deze ten dele niet beschikbaar?
Dan sturen wij de aanwezige items direct naar u toe en de backorders (waaronder noviteiten) indien gewenst bij binnenkomst portvrij toe. Kortom u geniet meerdere zendingen zonder extra verzendkosten.


Verpakking

De producten worden in een neutrale verpakking verzonden. In de regel gebruiken wij verpakkingsmateriaal dat gerecycled kan worden.


Retourzendingen

Voor retourzendingen en het opsturen van reparaties accepteren wij alleen zendingen die verpakt zijn in de originele verpakking, als dit niet het geval is dan geven wij GEEN garantie op afgebroken onderdelen welke door transport zijn ontstaan. De verantwoordelijkheid hiervan ligt bij de verzender (dit geldt voor zowel voor de heen- als retour zending).

Als u iets retour zendt, neem dan altijd eerst telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail. In overleg zullen we de retourzending laten afhalen. Elke andere manier van artikelen retour zenden, wordt geweigerd en de daaruit voortvloeiende kosten worden verhaald op de verzender inclusief de inhoudswaarde van de pakketten.

close

Verlanglijst